Search
, , , , ,
Amarillo / Estats Units / La Volta al Món / Nord Amèrica / Ruta 66 / Tulsa

RUTA 66 DIA 4: TULSA – AMARILLO

A la quarta jornada de la Ruta 66 vam llevar-nos en el 21 ½ Boutique Hotel i vam anar a veure algunes dels punts més interessants al sortir de la ciutat, la ROUTE 66 HISTORICAL VILLAGE, una antiga zona industrial dedicada al petroli.

Poc després de sortir hi ha un museu d’automòbils clàssics que nosaltres no vam visitar, el Heart of Route 66. Vam anar directes a la històrica gasolinera de Chandler PHILIPS 66 GAS STATION i abans d’arribar a Oklahoma ens vam desviar a Arcadia per visitar la casa museu de John Hargrove, anomenat OK COUNTY 66 Jonh’s Place.

És una casa particular on el seu propietari ha volgut fer un homenatge a la Ruta 66 amb representacions i rèpliques de les atraccions més conegudes. Nosaltres hi vam anar pel matí i després d’una bona estona esperar vam marxar perquè no estava a casa. Una pena perquè és interessant com a transformat la casa amb un dels llocs més màgics del recorregut.

Vam arribar a la ciutat d’Oklahoma per visitar l’OKLAHOMA CITY NATIONAL MEMORIAL & MUSEUM, un memorial a les 168 víctimes i als supervivents d’un atemptat bomba l’Abril del 1995. Hi ha una jardins amb un estany i diferents monuments per recordar. Un lloc realment impactant.

Tot seguint vam voler conèixer Bricktown, un barri industrial on han aparegut bars, restaurants, centres gastronòmics i moltes botigues que fa que sigui agradable passejar-hi i visitar la vora del riu que el travessa.

Després de sortir de la ciutat, vam voler parar a menjar una hamburguesa en un dels llocs més mítics i autèntics de la ruta. Vam passar per El Reno, en plena ruta, on hi ha el Sid’s Diner, el primer restaurant en afegir ceba fregida a les hamburgueses. Tot el local està decorat amb temàtica de la Ruta 66 i les hamburgueses a part d’estar boníssimes són força barates. Molt recomanat!

Vam de passar per la LUCILLE’S HISTORIC GAS STATION que es troba de camí, vam anar cap a Clinton per visitar el OKLAHOMA ROUTE 66 MUSEUM. Sincerament hi ha molts museus durant la ruta i aquest ha estat per nosaltres un dels més interessants. Amb molt informació històrica, records i imatges de la ruta fa que sigui una parada imprescindible per entendre que havia estat aquest mític recorregut i en que s’ha convertit avui en dia. Més endavant es troba el National Rt 66 Museum que vam trobar tancat i no vam poder entrar.

Seguint uns quants kilòmetres, a Erick, fam fer la parada més surrealista però també més top de tota la Ruta 66 al visitar la SANDHILL CURIOSITY SHOP, conegut com a City Meat Market. Aquí hi viu en Harley, una llegenda de la ruta de 70 anys que porta més de 40 anys col·leccionant records de la ruta i explicant històries a tots els viatgers que passen per casa seva. Quan hi vam anar estàvem sols i vam compartir conversa amb aquest home que ha convertit tota la casa en un museu. A més, amant del rock, ens va fer un concert en exclusiva per nosaltres. Molt recomanable i molt divertit anar a visitar-lo ja que es molt hospitalari i està disposat sempre a explicar les seves anècdotes. Avui en dia viu d’això, així que no està de més donar-li una propina per seguir conservant aquestes atraccions històriques de la ruta.

Abans d’arribar a Amarillo que seria el destí final i sobretot abans que se’ns fes fosc vam entrar en el cinquè estat de la ruta, Texas! El mític estat dels cowboys i de desenes de pel·lícules que hem vist per la televisió.

Teníem especial il·lusió en conèixer una petita part de Texas i la primera parada va ser la LEANING TOWER OF TEXAS, és una històrica torre d’aigua que es troba inclinada i queda a peu de la ruta. Poc més endavant ens vam tornar a trobar els amics de @viajamos2 en els VW SLUG BUG RANCH, una granja on hi ha clavat al terra 5 Volskwagen Escarabats. Molt semblant el que vam veure el següent dia amb els Cadillac.

Just abans d’arribar a Amarillo ens va agafar una tempesta dins del cotxe que ens va dificultar conduir fins a l’hotel. Aquella nit el vam passar al Home 2 Suites by Hilton Amarillo, uns apartaments de la cadena Hilton.

Molt ben situats al costat de la carretera principal, aquests apartaments ofereixen tot el necessari per passar una o varies nits. Vam veure aquesta cadena de Home 2 per la majoria de llocs que vam anar al país així que vam decidir passar-hi la nit a Texas i ens va agradar.

Teníem una habitació gran, amb cuina americana integrada amb microones i nevera. Una decoració senzilla però que es veia força nou i molt net. El dia següent ens van oferir un esmorzar complet, seguint la tònica de la resta dels apartaments, amb torrades, fruita, iogurt, cereals i gofres. Bon internet i molta hospitalitat. A més, tenen una piscina interior, una zona de chill out amb sofàs i xemeneia, i una sala amb taules i ordinadors on treballar. Molt complet.

Aquella mateixa nit, després d’arribar, vam quedar amb l’Alex i l’Inma per anar a sopar junts. Com no coneixíem la zona i ja era tard, vam acabar en un bar restaurant molt autèntic i típic de la zona. Les típiques portes del far west ens van obrir pas en una sala gran, plena de taules de billars i de dianes de dards. Taules altes, música rock de fons i una llum tènue amb alguns leds il·luminant. La gent fumant i la gran majoria amb el típic barret de cowboy. No podíem escollir millor lloc per l’únic sopar que fèiem a Texas!

Dia 4: Conducció 687 Km i 8:31 hores.