Search
Catalunya / Escapades / Tarragona

TÀRRACO, CAPITAL DE LA PROVÍNCIA ROMANA D’HISPANIA

Ja fa un parell d’anys que vam fer una escapada a Tarragona (link) que ens va agradar especialment i no ha estat fins ara que s’han donat les circumstàncies per tornar-hi, aquest cop de la mà de Turisme de Tarragona, per veure tot allò que ens vam perdre anteriorment i sobretot amb una perspectiva molt més immersiva al que és l’antiga capital de la província romana d’Hispania.

Acompanyats de la Leila i en Fons, els amics de La Mochila en la Espalda, vam anar un cap de setmana per viure de primera mà tot el que aquesta capital catalana pot oferir en només un parell de dies.

Poc després de fer una parada a l’Aquaducte de les Ferreres, conegut també com a Pont del Diable, una obra única d’enginyeria que servia per abastir d’aigua la ciutat, ja teníem hora reservada en el Mapping de Tàrraco, una experiència interactiva en el centre de la ciutat, dins de la Volta del Pallol, per conèixer la història romana de Tarragona en només 30 minuts. Es pot veure en diferents idiomes i a dins, hi ha una maqueta representant la ciutat de Tàrraco de l’època romana.

Durant la tarda, vam aprofitar per visitar els atractius més destacats del casc històric de la ciutat, començant per la part alta on hi ha la Catedral de Santa Tecla. És considerada la primera catedral de Catalunya per la seva grandiositat. Es va començar a construir el 1.171 i va durar fins el 1.331 en l’emplaçament on antigament hi havia una plaça central i el temple de l’emperador Augusto. Avui en dia s’hi poden fer visites culturals.

Vam seguir pel conegut Amfiteatre Romà, on es celebraven les lluites de gladiadors i de tant en tant s’omplien d’aigua per fer combats navals. Es troba força ben conservat i se’ns dubte que representa l’esplendor de l’època romana a la ciutat igual que el Colisseu a la capital italiana.

Per últim, però no menys important, vam acabar visitar el Circ Romà de Tarragona. Un recinte on s’hi celebraven les curses de cavalls i quadrigues i podia albergar fins 20 mil persones. Es troba en un molt bon estat de conservació i en la mateixa visita es connecta a través dels seus arcs fins a la Torre del Pretori. Aquesta va ser la seu del fòrum provincial de Tàrraco i posteriorment es va convertir en el castell del rei a l’època medieval i en una presó a la moderna. Recomanem pujar fins a dalt a poder ser durant la posta de sol, ja que ofereix unes vistes increïbles a tota la ciutat de Tarragona amb la llum més màgica.

Crec que no podia haver una final de jornada millor que sopant en un dels millors restaurant de tota la ciutat, El Terrat. Guardonat amb un Sol Repsol durant aquest any, el seu xef Moha Quach ha creat un cuina de vanguardia destacada pel seu producte d’alta qualitat i de quilòmetre zero.

A través de Turisme de Tarragona vam tenir el plaer de provar un menú degustació molt punter amb un recull de plats de temporada que transmeten les essències de la ciutat. Des del mar a la muntanya i amb tocs personal de les arrels marroquines del propi xef. Tot això acompanyat d’un local molt acollidor i d’una decoració i un sortit de vaixelles acord a la qualitat dels plats.

Què podem dir del menjar? Crec que poques paraules poden descriure el gust de provar plats de tant qualitat i tan ben elaborats. Recomanem se’ns dubte el menú degustació Mar i Terra:

Una gran varietat d’entrants com l’oliva que explota a la boca amb sabors d’oli i anxova, un consomé concentrat de gamba vermella, tonyina vermella, un brioix boníssim de gamba blanca, ostra del Delta, crema de pèsols amb ou a baixa temperatura, cep de formatge, steak tartar de trompetes de la mort,… i dos principals com el peix de la llotja i el cérvol marinat amb espècies marroquines, un toc personal del xef.

Sincerament creiem, com amants de la gastronomia i com a grans defensors del menjar local allà on anem, que és un lloc per anar en qualsevol visita a la ciutat i gaudir amb tots els sentits.

Aquella nit ens vam quedar al centre de la ciutat en els apartaments Rambla 68. Són dos nous apartaments amb 2 habitacions i ben equipats amb una terrassa amb vistes a la rambla principal de Tarragona.

El dia següent pel matí teníem reservada amb Turisme de Tarragona una petita sortida amb vaixell des del barri del Serrallo per la costa propera a la ciutat. En aquesta excursió de Tarragona Blau ens van estar explicant sobre l’activitat i curiositats d’un dels ports principals de la costa del mediterrani i vam poder observar la gran magnitud que aquest té.

No podíem acabar el cap de setmana sense un bon arròs i per això vam anar a les faldes del castell de Tamarit, en el restaurant Brisa situat dins del Tamarit Beach Resort. Des de Tarragona Turisme ens van organitzar un vermut inicial en el Wine & Tapas, un local amb una gran quantitat de vins que es poden acompanyar amb diferents tapes per degustar i, tot seguit ens vam quedar a primera línia de mar per dinar.

El Brisa és un restaurant obert a tothom on ofereixen una amplia carta de molta qualitat. Ens va sorprendre gratament ja que no s’associa un bon restaurant com aquest dins d’un càmping.

Vam començar amb una varietat d’entrants per picar i com a plat principal vam tastar la paella de llamàntol, tot un encert perquè estava boníssima. Cal dir que la situació ho demanava ja que ens trobàvem davant del mar, als peus d’un preciós castell com el de Tamarit i amb un dia radiant. Què més es pot demanar per gaudir d’un destí de platja?

Just en aquell indret, a la Cala Jovera, comença un camí de ronda direcció Tarragona  que transita la costa amb uns paisatges de pel·lícula, una molt bona opció per completar un cap de setmana a l’antiga Tàrraco.

Últims viatges
Sponsor
Discount up to 45% for this road trip this month.