Search
Àsia / Colombo / La Volta al Món / Sri Lanka

COLOMBO, ADÉU A SRI LANKA

L’última parada de la nostra visita a Sri Lanka va ser la seva capital, Colombo. És una ciutat sense massa atractiu com les altres del país però suficient per passar-hi un sol dia abans de tornar el nostre Tukie i agafar l’avió a l’aeroport principal del país.

A Colombo ens vam allotjar en un hotel que ens va sorprendre gratament, el Colombo House by Ceilao Villas. Molt ben situat en una zona tranquil·la i de fàcil accés vam poder aparcar el nostre Tukie a dins. Té una piscina, o millor dit dues, connectades per una cascada que alleugeren la calor de la ciutat. A dins, tot decorat amb un revestiment blanc, hi ha una biblioteca i diferents zones de descans i relax. Ens van servir l’esmorzar a fora, en un jardí amb terrasses i taules per poder-hi menjar, al costat de la piscina. Torrades amb melmelada, ous ferrats amb salsitxes, fruita, sucs i cafè, un esmorzar bàsic però contundent i bo. Malauradament el vam poder gaudir poc, ens hagués agradat al menys passar-hi una o dues nits més però el temps se’ns va tirar a sobre.

Aquella mateixa nit vam anar a fer el nostre #sopardepais per acomiadar un mes de rutes i visites per l’illa. Ens acomiadàvem de Sri Lanka amb molta pena perquè ha estat, sens dubte, un dels nostres països preferits. No vam poder estar més encertats en anar a sopar a l’Epicure. Un restaurant relativament nou, ben a prop de l’hotel, en la zona de les ambaixades i que fan un menjar per llepar-se els dits. Combinen sabors tradicionals locals i internacionals amb plats elaboradíssims dins d’un ambient tènue amb musica de fons en un restaurant totalment reformat per l’ocasió.

En Wendell ha obert fa poc aquest restaurant i es tracta més aviat d’una experiència culinària que d’un àpat qualsevol. Nosaltres com sempre ens vam deixar recomanar pel xef que fa fer una exquisida selecció dels seus plats de la carta per oferir-nos una degustació del millor de la casa. Ens va explicar que canviaven la carta cada temporada i tenien en preparació 180 plats diferents.

Va ser un dels sopars més bons i agradables dels últims temps amb un menjar que ens va al·lucinar. Vam començar amb una amanida de mango i taronja, una altre de formatge de búfala i un tàrtar de salmó, seguit d’un plat de gambes per llepar-se els dits i un filet de vedella tendra i sucós. Per si no fos prou vam acabar amb una selecció de quatre postres diferents: couland amb gelat de maduixa i xocolata, un cheescake a la seva manera deliciós, un pastís de fruits vermells i un mousse de cafè amb gelat de vainilla. Tot amb un marinatge de vi amb concordança amb els plats que ens anaven servin. Quina experiència culinària més increïble, no podíem haver fer un últim sopar millor!

La visita a la ciutat de Colombo es redueix a mig dia abans d’anar cap a l’aeroport. Vam passar per alguns temples d’interès com el Gangarama o vam visitar la part més cèntrica on hi ha el fort principal de la ciutat. Allà vam anar a veure el far, les antigues muralles de la ciutat, la torre del rellotge Khan Clock Tower o una de les mesquites més singulars que hem vist mai, la Jami Ul-Alfar, pintada de ratlles vermell i blanc, no hi vam poder entrar perquè era divendres i havien actes religiosos a dins.

Just quan marxàvem cap a l’aeroport, en mig de la carretera, ens vam adonar que teníem una roda del tuk-tuk punxada. Estàvem sortint de la ciutat i enseguida van venir uns quants locals per ajudar-nos a canviar-la. Ens van posar la de recanvi i a pocs metres ja teníem un taller per repara i canviar-la de nou abans de tornar el Tukie. Una gran amabilitat que vam trobar en general a tot el país.

Sri Lanka ens ha encantat. Sempre costa marxar dels llocs sobretot quan hi hem estat tan bé però aquest cop s’ha accentuat. Tot i que el següent destí no ens podia fer més il·lusió, les illes Maldives, ens ha faltat una mica més de temps per seguir coneixent aquest país. És una illa en la que hem trobat de tot. Bones platges i bon clima, temples i cultura local, muntanyes i plantacions, safaris, gent majoritàriament molt amable i servicial i el menjar, encara que no hi ha una dieta molt marcada no ens ha semblat malament, plats locals bons i barats. El que més ens ha agradat ha estat conduir durant quatre setmanes el nostre Tukie i poder voltar el nostre aire, fer i desfer com volíem sense dependre de transports ni horaris. És veritat que les carreteres no estan en el millor estat, i que el tràfic a vegades és perillós, sobretot quan hi ha autobusos pel mig ja que no tenen miraments, però ha estat una experiència molt positiva. Marxem de Sri Lanka amb les ganes de tornar el més aviat possible per repetir o seguir descobrint parts d’aquesta magnífica illa. Entra directa en el nostre top5.

Iati Seguros, la nostra assegurança de confiança i indispensable per llogar un tuk-tuk i recórrer Sri Lanka per carretera. Voleu saber la nostra experiència? Entreu i emporteu-vos 5% de descompte.

Últims viatges
Sponsor
Discount up to 45% for this road trip this month.