Search
Àsia / Cambodja / La Volta al Món / Siem Reap / Sud-Est Asiàtic

SIEM REAP, REPETIM ELS TEMPLES D’ANGKOR

Vam visitar Cambodja fa 5 anys, en el que va ser el nostre primer viatge com a motxillers, i ens va enamorar. És un país que ho té tot: platges paradisíaques, bona gastronomia, paisatges d’ensomni i una història recent molt dura però molt interessant alhora. Aquesta segona visita però serà curta ja que només hi entrem per anar de nou als Temples d’Angkor.

Des que vam començar a traçar la ruta del sud est asiàtic ja teníem clar que a Angkor hi tornaríem i és que no hem vist mai un conjunt de temples tan impressionants. Els tiets de l’Estel ens venen a visitar per fer una part de Laos amb nosaltres així que, què millor que trobar-nos a Siem Reap i començar el viatge plegats per Angkor?

Vam arribar-hi directament des de Tailàndia, sense a penes dormir, ja que vam agafar un vol mortal de matinada. Els tiets no arribaven fins al vespre així que vam anar directes a l’hotel per descansar una mica, actualitzar el blog i gaudir de la piscina que amb la calor que fa en aquesta ciutat bona falta fa. Ja que teníem visita vam buscar un bon hotel on allotjar-nos els quatre, el Golden Smith Residences, un hotel molt nou i preciós en una zona tranquil·la de Siem Reap. La nostra experiència AQUÍ.

Al vespre, després de mil petons, abraçades i alguna que altre llàgrima vam anar tots quatre a fer un vol i sopar per centre de Siem Reap. Vam al·lucinar. En cinc anys la ciutat ha canviat una barbaritat, si quan vam visitar-la per primer cop era turística ara és ja una passada, la zona “guiri” s’ha menjat pràcticament tot el centre i el soroll i la música dels locals és insofrible. Sort que vam escollir un hotel apartat d’aquesta zona!

Per visitar els temples vam contractar un guia per dos dies, en Sameth (+855 97 923 7003), que parla un castellà impecable (i anglès, i portuguès, i està aprenent xinès). Ell i el seu conductor ens van venir a recollir amb la minivan a una hora prudencial ja que el jetlag del primer dia i llevar-se excessivament aviat no és bona combinació; i vam anar a per les entrades. Angkor és increïble, però és també molt car i s’asseguren bé que no hi hagi revenda d’entrades. Abans d’entrar al recinte, has d’anar a les taquilles (un espai nou i mil vegades més gran que el que hi havia fa cinc anys) i fer les entrades que van personalitzades amb la teva foto, així a no ser que trobis el teu doble, segur que no les podràs passar a ningú. S’ho tenen ben estudiat!

Vam començar pel circuit gran ja que volíem deixar el millor pel final i aquesta és una ruta que porta a veure els temples més allunyats i no tant coneguts. El primer temple va ser el Pre Rup, dedicat al Deu Shiva, en forma piramidal i on s’ha de pujar fins a dalt per veure les vistes i les 5 torres que hi ha. Vam seguir amb el Bantay Srei, un complex construït per dones, el Ta Som, el Neak Pean, un temple al mig d’un estany i el qual s’arriba amb passarel·la i el Preh Khan, amb una entrada espectacular amb estàtues de Deus i dimonis tirant d’una serp. Vam veure algun temple més, des de les 8 del matí fins les 5 de la tarda pujant i baixant escales amb una calor sufocant. La gràcia de veure els temples és conèixer la historia que hi ha al darrera per això recomanem 100% fer-ho amb guia. És una meravella arquitectònica com cap altre en tot el món i hi ha detalls que s’han de conèixer in situ per assaborir la visita i posar-te en situació.

Ja cansats de caminar vam arribar a la piscina del Golden Smith per relaxar-nos amb unes cerveses i sopar en el seu restaurant menjar típic cambodjà. El dia següent no tenia pinta de ser més suau que l’anterior, sobretot perquè ens vam haver de llevar molt d’hora per anar a veure la sortida del sol, des del temple més majestuós de tots, la joia de la corona, l’Angkor Wat. Vam sortir de nit per arribar a la sortida del sol a l’esplanada principal del temple, on hi ha un parell de llacs i es poden fer unes fotos increïbles amb el reflexa de l’aigua. Això sí, amb un munt de gent al voltant perquè està ple a rebentar.

L’Angkor Wat és el temple religiós i a la vegada el temple hindú més gran del món, encara que també va ser budista tal i com reflecteixen algunes de els seves escultures i pintures de dins. La seva construcció data del s.XII quan Angkor era la capital del imperi Khmer i aquest va ser abandonat a finals del s.XVI quan va caure l’imperi i es va traslladar la capital. Només pocs monjos va seguir vivint-hi fins que els europeus el van trobar i el van obrir al món.

La següent parada va ser l’Angkor Thom, un recinte emmurallat, el més gran de tots, on hi ha varis temples a dins. Es diu que durant el segle XII hi vivien fins a un milió de persones dins la fortalesa. El més conegut dels temples que hi ha a fins és el de Bayon, un conjunt de 37 torres amb diferents cares de Buda tallades a la pedra. En algunes si poden veure fins a 4 cares representant el deu Brahma i gravats de la seva història a les parets principals. Tot i que ja havíem estat cinc anys abans, no deixa de impressionar caminar i aquest cop conèixer molt més sobre aquesta meravella.

Aquí també vam poder veure el Baphuon, un temple amb bastantes escales empinades on un cop a dalt ofereix unes vistes magnífiques i la zona del palau reial, on avui en dia ja només queden poques restes de la residencia del antics reis.

Després vam anar a veure el Bantaey Kdei, un temple molt gran amb diferents entrades el qual segueix intacte després de tants segles. L’últim de la jornada va ser el conegut Ta Phrom, o el temple de Tomb Raider, ja que aquí es van rodar algunes de les escenes d’aquesta pel·lícula de l’Angelina Jolie. És un temple diferent i és impactant veure com la naturalesa s’ha menjat les construccions amb el pas del temps i amb l’oblit de varies generacions.

El nostre pas per Cambodja aquest cop va ser molt fugaç, quedant-nos només a Siam Reap, així que vam aprofitar per fer algunes compres de records pel Toni i la Marisol i anar a fer el nostre sopar de país, aquest cop els quatre. L’Embassy és segurament un dels millors restaurants de Siem Reap i ens atreviríem a dir que dels millors del país. Com a dada curiosa: el porten dues germanes bessones cambodjanes i només hi treballen dones. Les xefs recorren el món aprenent dels millors xefs per aplicar noves tècniques i sabors a la seva cuina que és una reinterpretació de la cuina tradicional cambodjana fusionada amb aspectes de moltes altres cuines del món i les tecnologies culinàries més avançades.

Vam fer el menú degustació amb maridatge de vins. Cambodja no és terra de vins així que eren tots importants, amb una selecció senzillament brillant. Casa més hi ha un menú diferents amb plats i conceptes nous. El nostre, el d’octubre, teníem uns entrants Khmer preparats per menjar amb les mans al més estil street food, vedella de Batambang marinada amb citronella, costelles de porc rostides amb mel, sopa de peix amb curri típica Khmer i de postres coco farcit amb arròs cruixent i gelat, brutal. Tots els plats inspirats amb la gastronòmica Khmer de Cambodja i amb el toc particular de l’alta cuina. Una experiència en sí mateix.

Difícilment ens cansarem algun dia de visitar els temples d’Angkor. N’hem vist moltíssim, inclús moltes vegades estem fars d’anar a veure temples i més temples allà on anem però, Angkor és diferent. N’hi ha molts i cada un amaga una història interessant al darrera i és curiós com després de 5 anys ens segueixen sorprenent igual o potser diríem que més ja que el gran encert d’aquest cop ha estat anar amb un guia local. Quant de temps passarà fins a tornar a Angkor? No ho sabem però procurarem que no se’ns faci massa llarg!

Últims viatges
Sponsor
Discount up to 45% for this road trip this month.