Search
Brasil / Jericoacoara / La Volta al Món / Sud Amèrica

JERICOACOARA, UN PARADÍS ENTRE LES DUNES

Jericoacoara, o Jeri com es coneix entre els locals, és un petit poblet costaner del que és diu que tothom que hi va allarga l’estada i, un cop allà, entens el perquè. L’entrada al poble és espectacular. És un paradís amb una situació immillorable entre grans dunes de sorra blanca i l’oceà Atlàntic. És tan petit que es pot recórrer de punta a punta caminant en 10 minuts, els seus carrers són tots de sorra de les dunes, no hi ha més il·luminació que la dels negocis locals, restaurants, bars i paradetes, que en aquest cas són més que suficient per il·luminar tot el poble.

La seva platja de sorra blanca i agua blava està rodejada d’enormes palmeres i, bars i restaurants tots seguint la mateixa línia de decoració tropical-chic de fusta i fulles de palmera amb petites llumetes que de nit creen un ambient màgic.

El poble està molt explotat, tot i ser molt petit, ha crescut molt els últims anys degut al turisme però segons el nostre parer l’han sabut fer créixer ja que les lleis no permeten fer edificis de més de dues plantes i  tots els negocis que hi ha respecten una estètica que el fa especial. Això sí, és un lloc car. Però com sempre, si les busques hi ha opcions econòmiques; tot i que minoritàries.

Hi ha varis spots espectaculars tant per kitesurf i windsurf com per surf, en diferents platges. Nosaltres vam optar per aprendre a fer kite, ja que era una assignatura que teníem pendent. El poble està plegat d’escoles de kitesurf i la majoria ofereixen classes a preus molt elevats però de mig casualitat vam conèixer la Soren, una noia catalana que ja fa 10 anys que viu a Jeri i junt amb el seu marit, en Fabio, tenen una escola de kite, ZonaKite, situada just al carrer principal.

Ells ens van oferir el millor preu i condicions de tot el poble i ens vam decidir a fer el curs de la seva mà. La Soren acabava de ser mare i no estaba fent classes encara així que els nostres instructors van ser el Fabio i l’Edi, un noi jove que treballa amb ells i és un espectacle veure’l surfejar. Les classes no podien ser millors, ens van portar al millor spot de la zona, al poble del costat Guriú, on l’aigua és molt plana i mentre la marea no està alta del tot es fa peu, així és més fàcil aprendre. Els dos instructors un 10. Les classes les fan sense presses, deixant a l’alumne el temps que necessiti per descansar o menjar i no acaben les classes quan han passat les 3 hores cronometrades com la resta d’escoles que veiem, vam ser nosaltres qui marcava el ritme en tot moment. No podem estar més contents amb l’elecció que vam fer i els recomanem amb els ulls tancats. Si els voleu localitzar us deixem el seu mòbil aquí i podeu parlar per whatsapp directament amb ells: +55(88)96556721.

A les afores de Jeri, hi ha varies coses per anar a visitar, la més famosa la Lagoa Paraiso, una llacuna d’aigua dolça entre les dunes que a nosaltres no ens va fer el pes, segurament perquè veníem dels Lençois on les llacunes a les dunes són molt més espectaculars. Hi ha la Lagoa Azul, que pel que ens han comentat és semblant a la Paraiso, també plena de beach-clubs, ja no hi vam anar.

És imperdible veure la posta de Sol des de la Duna de Por do Sol (just al final de la platja del poble), és molt fàcil de reconèixer ja que quan queda poc per que el Sol es pongui es veuen centenars de persones pujant la duna. La posta és preciosa, això sí, s’ha d’estar preparat per quedar ben arrebossat.

De nit el principi del carrer principal, que va a parar a la platja, s’omple de carretons de begudes i  els caps de setmana fan festes de 22h a 2h allà mateix. Cada dia, però, hi ha alguna festa a algun lloc del poble, sobretot de Forró, Funk Brasiler i Samba. Tot i que l’ambient és molt relaxat.

Part de l’encant d’aquest poble recau en lo aïllat que està, hi ha moltes agències de turisme que hi ofereixen trasllats però si s’hi vol anar pel propi peu, no és tan difícil com les agencies volen fer pensar.

Per sortir-hi i anar cap a Fortaleza hi ha 2 busos diaris, nosaltres recomanem el nocturn ja que és llarg i així s’hi pot fer nit. Al poble hi ha una oficina de la companyia Fretcar que ofereixen o bé bus de Jijoca de Jericoacoara (la ciutat méspropera a Jeri) a Fortaleza o bus + trasllat desde Jericoacoara. El trasllat no val la pena ja que costa uns 35 reals per persona i agafant un dels 4×4 locals es pot fer per 15 i et deixen a la mateixa estació.

És molt important tenir en compte que en tot el poble no hi ha caixers automàtics i tot i que cada vegada més establiments accepten targetes, encara hi ha molts en que només es pot pagar en efectiu, sovint els més econòmics.

Últims viatges
Sponsor
Discount up to 45% for this road trip this month.