Search
Àsia / Ella / La Volta al Món / Sri Lanka

EL TREN D’ELLA I ELS SEUS PAISATGES

Ella és segurament el lloc més conegut i perquè no, turístic de tot Sri Lanka. Tothom que visita el país fa al menys una parada a Ella, un petit poblet de muntanya amb uns paisatges increïbles.

La gran majoria arriba o marxa amb tren cap a Nuwara Eliya o Kandy, en un trajecte absolutament espectacular entre muntanyes i plantacions de te. Nosaltres vam arribar amb el nostre Tukie i també volíem experimentar el recorregut amb tren encara que fos durant una estona. És per això que un dels dies vam agafar-lo fins a Haputale, un petit poble a una hora d’Ella.

Ens va encantar i vam tenir suficient espai com per quedar-nos en una de les portes obertes per anar treien el cap i el cos com un local més. Hem vist que molta gent que agafa el tren cap a Ella es troba amb els vagons completament plens, sense lloc ni per seure ni per veure els paisatges des de la finestra.

Després de gaudir com nens el trajecte vam arribar a Haputale per visitar una de les fàbriques de te més conegudes que te la regió, la fundada pel Sr Lipton. La visita en sí no val res, molt ràpida, en la que s’ha de pagar entrada i a més no et donen cap tast per provar algun del seus tes. No la recomanem per res, una pèrdua de temps i diners ja que n’hi ha que són gratis i amb la possibilitat de tastar els tes que un vulgui. Volíem arribar fins el Lipton’s Seat, on el fundador d’aquesta marca de tes s’asseia a dalt un turó per controlar les seves produccions, però una forta tempesta va fer avortar el nostre pla i vam fer mitja volta cap al poble.

Allà a Ella vam tornar a coincidir amb el Bart i la Sylvie, una parella d’Amsterdam que viatjaven amb el seu fill petit i que ja havíem coincidit en el començament de la ruta a Kalpitiya fent kitesurf. Ens van convidar a sopar el dia de l’aniversari d’ella en el seu homestay. És sens dubte la millor part del viatge, conèixer gent, locals o no, i crear aquesta afinitat que fa que puguem compartir i recordar grans moments!

Les principals atraccions d’Ella estan ben a prop. Hi ha el Little Adams Peak,  una petita muntanya que es pot pujar amb 15 minutets i on es poden veure unes vistes a tota la vall que deixen sense respiració a qualsevol. Una paisatges al·lucinants de les muntanyes que envolten el poble amb l’Ella Rock just al davant.

Des d’allà es pot anar caminant al Nine Arch Bridge, el famós pont d’Ella construït pels britànics en els anys 20 i que avui en dia atrau a centenars de turistes per fer-se fotos i veure el tren passar. Nosaltres hi vam anar a primera hora del matí, abans d’esmorzar amb el nostre Tukie per trobar-nos a menys gent. Tot i que hi havia varies persones no estava ple i va valdre la pena matinar. Al tornar ens esperava un gran esmorzar en el River Forest Nest, el nostre guesthouse a Ella.

El centre de Ella es veu molt i molt turístic, esta ple de restaurants, bars i cafeteries on anar a fer un cafè o a sopar a les típiques pizzeries o hamburgueseries. Està clar que els preus són bastant més elevats que a la resta del país i aquest carrer principal trenca una mica amb la tranquil·litat que hi ha a la muntanya o a la resta dels poble regentat majoritàriament per guesthouse de locals.

Per cert, per tornar de Haputale a Ella volíem agafar al mateix tren però quan ja estàvem a l’estació ens van dir que un camió s’havia encallat en pas i es trobava en mig de les vies. No ens asseguraven durant quan de temps hauríem d’esperar però tenia pinta d’anar per llarg. A més, encara plovia moltíssim i no podíem sortit caminant a enlloc. A un moment ens vam ajuntar 6 persones que anàvem a Ella i vam agafar un taxi que ens portés i efectivament, a mig trajecte vam veure el camió enclastat dins les vies.

Últims viatges
Sponsor
Discount up to 45% for this road trip this month.