Search
Àsia / La Volta al Món / Safari / Sri Lanka / Yala

ELS LLEOPARDS DE YALA: SAFARI I

Teníem moltes expectacions per visitar Yala, per començar perquè era la primera vegada pels dos que anàvem a fer un safari i desprès perquè teníem la possibilitat de trobar-nos cara a cara amb l’animal emblemàtic d’aquest parc natural, el lleopard.

Vam conduir durant unes 3 hores des de Ella per una carretera increïblement maca, baixant la muntanya entre plantacions de te i després passant entre poblets locals i plantacions d’arròs. A Yala tothom hi va per fer el safari en el seu parc natural. És l’extensió de terreny on hi ha les possibilitats més elevades de veure els lleopards en llibertat i no podíem desaprofitar aquesta oportunitat trobant-nos tan a prop.

Vam tenir l’oportunitat d’allotjar-nos durant dues nits pràcticament a dins de parc en el Wild Trails Yala Tented Safari Camp, en unes tendes grans i adaptades perfectament com a bungalow amb el seu bany privat i el seu llit doble. Dormíem en una extensió de parc on a vegades s’han trobat algun lleopard bevent aigua del dipòsit general i sovint algun que altre elefant voltant pel terreny. Els animals no entenen de fronters i això ho fa encara més excitant, dormir en aquestes tendes en va acabar de posar en el mode safari per complert.

El Wild Trails constà de 4 tendes grans, ara estan acabant dues més, amb un parell tendes obertes per zones comuns com el menjador i una sala d’estar. Com està al mig de la selva, una selva seca i baixa més semblant a una sabana, tenen el menjar tot inclòs de tal manera que s’esmorza, es dina i es sopa allà mateix amb un menjar local 100%. Només arribar ens van explicar com funcionava tot i ja ens van oferir el dinar: arròs amb curri i pollastre amb especialitats locals. Després, per la tarda vam anar a fer una excursió per fora dels límits del campament en busca d’animals i per veure una mica la vegetació i el paisatge. Cal dir que les tendes estan envoltades per un cablejat elèctric que òbviament activen per la nit per impedir l’entrada dels elefants salvatges però clar, la resta d’animals passen per on volen..

De tots els àpats que ofereixen, el sopar es de llarg el millor, és una autentica passada. Cada nit preparen les taules a fora, sota les estrelles i encenen una foguera per il·luminar i crear més ambient. La primera nit érem tres parelles sopant i l’última, que estàvem completament sols, ens van preparar un sopar romàntic damunt d’una gran roca amb veles i la foguera de fons. Vam menjar pasta i pollastre boníssim però el millor vam ser la situació d’estar en mig de la selva sopant sota les estrelles nosaltres dos sols. Una nit per recordar.

Creiem que la millor opció és quedar-se dues nit, tal i com vam fer nosaltres, per poder veure una mica de tot i, no vam poder estar més encertats. El matí següent ens vam llevar molt i molt d’hora i ens vam dirigir amb el 4×4 preparat pel safari cap a l’entrada del parc. Per poder entrar a dins del parc natural es necessita una entrada que es compra allà mateix, a les oficines mentre es fa el registre a les 6 del matí.

Allà vam trobar molta gent, molts cotxes fent els tràmits i una bona caravana per entrar al parc abans de les 7 del matí. Aquest parc té fama d’estar sempre ple de jeeps per les seves rutes internes però cal dir que nosaltres durant tota l’estona vam estar pràcticament sols, sense aglomeracions i al nostre aire. Tot depèn clar del conductor i, aquest cop vam acabar encantats.

Després de veure búfals salvatges, cocodrils, monos, centenars de galls d’indi, porcs salvatges, i milers d’aus, va arribar el moment més esperat. En un dels camins interns vam veure un lleopard a pocs metres de nosaltres com caminava tranquil·lament amb el seu moviment tan elegant i característic dels felins. Va ser una sensació d’alegria després d’un parell d’hores buscant-lo i a la vegada d’admiració cap a un dels animals més imponents. Va durar poc menys d’un minut abans que s’amagués selva endins però va valer la pena, estàvem gairebé nosaltres sols i ho vam poder gaudir moltíssim.

Però no tot va acabar aquí, després de fer un petit descans i de veure una família d’elefants com menjaven, ja quan estàvem enfilant el camí de tornada per marxar vam veure un altre lleopard enmig de la bardissa. Res a veure amb la primera experiència però encara vam poder veure’l entre les branques de lluny i una gran quantitat de jeeps que estaven a l’expectativa.

Quan comentàvem que és millor passar dues nits al campament és per gaudir de tot un dia sencer i poder fer un segon safari per la tarda. Així ho vam fer nosaltres, un altre safari aquest cop per fora del parc de manera que ens vam estalviar tornar a pagar la caríssima entrada (22€ persona). Hem de dir que aquest segon ens va agradar tan o més que el primer ja que per una banda estaven tota l’estona completament sols i per l’altre vam veure potser més animals que durant el matí.  Vam anar a una gran esplanada verda amb aiguamolls on vam veure famílies senceres d’elefants menjant i passejant per aquest prat i ja de tornada vam veure 2 lleopards més. No ens podíem creure la sort que estàvem tenint ja que havíem llegit que era complicat veuran algun durant el safari. Aquest primer va ser només dos segons, estàvem amb el jeep pel camí principal i de sobte va saltar un lleopard per davant, creuant el camí amb un sol salt i a pocs metres del 4×4. Ens vam quedar tots parats i enseguida es va amagar arbres endins. Al cap de molt pocs minuts, en el mateix camí, vam veure de lluny un altre lleopard caminant en el mateix sentit que nosaltres. Ens vam acostar i vam parar el motor per seguir-lo durant una estona. Al veure que estàvem massa a prop es va amagar cap selva profunda i ja no el vam veure més.

Quina gran elecció Yala per estrenar-nos en els safaris. Vam acabar molt contents dels dos que vam fer i de l’estada al Wild Trails, que ens van tractar com si fos casa nostre. És veritat que encara no n’hem fet cap per l’Africa però ja que un país com Sri Lanka et dona l’oportunitat de fer-ne, que menys que aprofitar-ho!

Últims viatges
Sponsor
Discount up to 45% for this road trip this month.